Багатоденні походи Одноденні походи Походи

На Сокільський хребет із села Бабин

Сокільський хребет відомий своїми чудовими полонинами та мальовничими скелями. Щоб пройти хребет повністю, зазвичай обирають лінійний маршрут, що починається в селах Соколівка або Яворів, а спускається в Тюдів. Однак, якщо ви подорожуєте автомобілем, такий маршрут є доволі незручним з точки зору логістики. Тому пропонуємо вам кільцевий варіант маршруту фрагментом Сокільсього хребта із села Бабин, що знаходиться недалеко від Косова.

Сокільський хребет

Тип маршруту: Кільцевий

Довжина маршруту: 11 км

Маркування: немає

Перепад висот: 500 м

Нитка маршруту:

Місце ночівлі: полонина біля скелі Семенків Камінь

Ситуація з водою в місці ночівлі: під буком недалеко від місця ночівлі є джерело.

Ситуація з дровами на місці ночівлі: Дрова є

Рух розпочинаємо від церкви в селі Бабин. Проїхавши трохи далі церкви, можна запаркуватися біля альтанки та звідси, власне, розпочати маршрут. Однак для початку рекомендуємо відвідати вам водоспад Бабинець, висотою 4 метри. Для цього спустіться трохи нижче церкви та зійдіть вниз дорогою, що відходить вправо, в долину струмка. Дорога перетинає підвісний міст та виходить на невелику галявину. Найкращим способом дійти до водоспаду у літню пору є спуститися до низу галявини, зійти в струмок та його долиною піднятися дещо вгору.

Водоспад Бабинець

Рушаємо дорогою від церкви і вже за 250 метрів від початку маршруту повертаємо з основної дороги праворуч – грунтовою дорогою вгору. Рухаємося дорогою та, пройшовши 2 км від старту, виходимо в присілок Бурси. Звідси відкривається чудовий краєвид на околиці міста Косів.

Вийшовши в присілок, варто бути пильним, оскільки дуже легко рушити дорогою вниз в Соколівку. Слідкуйте за тим, щоб знайти між хат по ліву сторону від вас невеличку стежку, яка між подвір’ями веде вас вгору, ближче до хребта.

Перетнувши лісок, виходимо на стежку, що виводить нас безпосередньо на хребет недалеко від сироварні, перетнувши мітку в 3 км від початку маршруту.

Хребет Сокільський. Сироварня.

Звідси починаємо наш рух хребтом вліво. Хоча хребет здається пологим, коли дивитися на нього з інших масивів, однак дорога постійно рухається вгору та вниз. Тим не менше, через кілометр, ми виходимо на найвищу точку хребта Сокільський – вершину Вагелівка висотою 937 метрів, яка є всього лиш черговим непримітним пагорбом на цьому хребті.

Біля г. Вагелівка – найвищої вершини хребта Сокільський.

Рухаємося далі і траверсуємо чергову вершину справа для того, щоб вийти на Михасюкове каміння. Тут чудові краєвиди зі скелястих виступів, а дорогою в червні можна зустріти кущики суниць.

Михасюкове каміння

Через кілометр руху від Михасюкового каміння хребтом (6 км від старту маршруту), доходимо до розвилки. Недалеко від неї, під великим крислатим буком є чудове джерело з водою. Якщо повернутися від нього трохи нижче, стежкою до скелі Семенків Камінь, можна розбити табір на схилі полонини (хоча знайти ідеально рівне місце доволі важко).

Ранковий краєвид із Сокільського хребта після дощу.
Скеля Кашицький Камінь.

З розвилки можна збігати на Кашицький камінь, що височіє поруч. Скеля доволі масивна, і має обхідну стежку, однак вона доволі складна. Тому просто помилуємося нею з підніжжя. Спуск сюди від основного маршруту доволі непростий, однак складає всього лиш якихось півкілометра.

Повертаємося до розвилки. Далі можна рухатися хребтом аж до села Тюдів, однак у кільцевому варіанті – повертаємо на дорогу, що спускається вниз в бік Бабина і починаємо спуск.

Спуск тривалістю менше 1.5 км до основної дороги є доволі крутим, але нетривалим. і доповнюється чудовими краєвидами на схили Сокільського хребта та хребет Хоминський, що височіє навпроти.

Спуск до села Бабин

Після виходу на дорогу нам залишається 2.5 км плавного спуску та нудного спуску селом до церкви. Наш маршрут завершено.

Хоча цей кільцевий маршрут і не розкриває повністю всю красу Сокільського хребта, однак дає можливість за день отримати чудові враження від основних його локацій.