Одноденні походи Походи

Полонинами хребта Явірник з Яремче

Кільце жовтого маршруту по полонинах хребта Явірник чудове, особливо в осінню пору року. Попри доволі стрімкий набір висоти та спуск на початку та в кінці маршруту, основна частина проходить рівною стежкою полонинами та чарівним карпатським лісом.

Верхня точка полонини Явір

Тип маршруту: Кільцевий (з можливими радіалками)

Довжина маршруту: 10 км (з Багровця, основне кільце)

Маркування: на кільцевій частині маршруту - жовте.

Перепад висот: 550 м

Нитка маршруту:

Від перехрестя внизу присілку Багрівець (біля водоспаду Багрівець малий) рушаємо через місток вгору жовтим маркуванням. Стежка ще кілометр веде стрімким підйомом попри подвір’я, а потім пірнає в ліс. Тут вас чекають два стрімкі підйоми через ліс до полонини Явір. У верхній точці полонини стежка виположується і виводить вас на місце, з якого відкривається чудова панорама на хребет Явірник. Тут можна перепочити, далі буде легше.

Обриси хребта Явірник із полонини Явір

Стежка спускається в нижню точку полонини і робить невеликий набір висоти до точки розгалуження – вправо можна рушити до полонини Туршукувата, прямо і вгору – на вершину Горган-Явірник. Ми ж рухаємося вліво жовтим маркуванням – в бік полонини Вовча. Стежка петляє лісом, в декількох місцях перетинаючи струмки, тому проблем з водою тут не буде. Цей фрагмент стежки схований під стіною Явірника від сонця, тому тут прохолодно і волого навіть влітку.

Два кілометри петляння стежкою – і ми виходимо на доволі вкатану дорогу. Звідси можна зробити невелику радіалку (600 м в одну сторону) синім маркуванням на полонину Явірник. Звідси відкривається чудовий краєвид на Хом’як. Зараз полонина активно забудовується невеликими будиночками, хоча раніше це місце було доволі диким. Звідси спускаємося назад до розвилки.

Полонина Явірник
гора Хом’як із полонини Явірник

Від розвилки рухаємося жовтим маркуванням вниз, до полонини Свинянка. Тут є колиба, а також декілька місць під намети та вода. Зразу за полониною Свинянка починається полонина Вовча, яка у верхній частині є доволі зарослою. Звідси вниз ведуть дві стежки, які згодом сходяться. Перша починається з верхньої частини полонини і плавно лісовим схилом скидає висоту. Друга йде вздовж полонини до нижньої її точки, після чого різко забирає вліво, скидаючи висоту до місця зустрічі з першою точкою. Загалом, спуск тут дуже крутий і може зрівнятися з підйомом на Явір.

Полонина Свинянка

За 500 метрів від зустрічі стежок, маршрут виходить на розгалуження. Дорога прямо виводить вас на верхню точку присілку Багрівець, звідки можна спуститися вліво до точки початку маршруту, або вправо – до моста через Прут та водоспаду Пробій і таким чином завершити маршрут.

Дорога вліво та вниз зводить нас в долину потоку Багрівець трохи раніше. Тут у вас є можливість відвідати однойменний водоспад. За півкілометра від розвилки, ви спускаєтесь до дороги, що йде паралельно потоку. Для радіалки до водоспаду в цій точці вам слід повернути вліво, пройти 500 метрів дорогою, після чого скинути висоту напряму до потоку, де шумить водоспад. Скажу зразу – спуск тут дуже поганий і нічого спільного з дорогою не має. Якщо вибрали цей маршрут, приготуйтеся спускатися і підніматися на всіх чотирьох, чіпляючись руками за все можливе. Але водоспад доволі красивий і цікавий, а головне – абсолютно дикий. Підйом і повернення на основний маршрут іде тією ж дорогою. Від розгалуження дорогою ви доволі швидко доходите до перших дворів, і спускаєтеся у місце старту.

Водоспад Багрівець

Даний маршрут пропонує високу варіативність – від простого походу кільцем зі спогляданням полонин до повного оффроуду.